Robert Čapek u nás ve škole
Uč jako umělec
Co takhle proměnit školní třídu v dílnu plnou radosti a spojit vzdělávání s pozitivními emocemi? Kdo to může udělat? Vy, učitelé! O reformě školství se bude debatovat ještě roky, ale do moderní výuky se můžete pustit i bez ní. Třeba hned zítra. Nastal čas, abyste začali učit jako umělci!
Název SEMINÁŘE: "ALTERNATIVNÍ A PODPORUJÍCÍ VÝUKOVÉ METODY"
Seminář je věnován úplnému základu práce učitele: dobré didaktice, především výukovým metodám. Právě metody, výukové aktivity, formy práce jsou tím, na čem se staví vyučování. Základem dobré výuky je mít dostatečné možnosti didakticky připravit učivo, získat zájem a motivaci žáků nabídkou správné vzdělávací nabídky.
- Výukové metody a jejich zasazení do třídního klimatu
- Alternativní a klasické vyučovací metody – jejich klady a zápory
- Co je při vyučování důležité
- Alternativní způsoby výuky – projektové vyučování, kooperativní učení, práce s textem, vzájemné učení žáků, povinné a nepovinné úkoly, kruhový systém, komunitní kruh a mnoho jiných.
- Výukové metod alternativních škol (daltonské, waldorfské aj.)
- Hodnocení alternativních metod
- Vedení třídy při alternativních způsobech výuky
- Diskuse
Účastníci školení budou schopni posoudit klady a zápory alternativních a klasických vyučovacích metod a poznají jejich důležitost při budování klimatu ve školní třídě. Získají informace o podstatě jednotlivých způsobů výuky a o možnostech jejich využití. Rozšíří své portfolio výukových metod a získají dovednost správně je hodnotit. Budou znát zásady pro vedení třídy při používání těchto způsobů. V diskusi vyhodnotí reálné možnosti uplatnění metod ve výuce. Akce je vedena seminární, činnostní formou.
Účastníci školení budou schopni posoudit klady a zápory alternativních a klasických vyučovacích metod a poznají jejich důležitost při budování klimatu ve školní třídě. Získají informace o podstatě jednotlivých způsobů výuky a o možnostech jejich využití.